EL & TEKNIK udvider og styrker udstillernes kundenetværk

Publiceret under EL & TEKNIK 2018, Nyheder af Claus Hansen

Både hos ABB A/S og hos SG Armaturen A/S er der enighed om, at EL & TEKNIK 18 giver udstillerne nogle unikke muligheder for at etablere en dialog med mange potentielle kunder og styrke eksisterende netværk. 

 Selvom det til tider høres og siges, at tiden måske er løbet fra messer, og at det økonomiske input ikke altid matcher outputtet, er der hos ABB og SG Armaturen enighed om, at det direkte og faglige møde på EL & TEKNIK skaber vigtig værdi for deres virksomhed.

EL & TEKNIK er først og fremmest et forum, hvor relationerne til eksisterende kunder styrkes og nye relationer skabes.

– Vi bruger messen rigtig meget til at netværke med mange eksisterende kunder og selvfølgelig til at møde nye.  Vi har et meget stort produktprogram og mange løsninger, og EL & TEKNIK giver os derfor mulighed for at tale med rigtige mange mennesker på de her tre dage, i stedet for at skulle køre rundt og besøge dem enkeltvis, udtaler Lars Poulsen, Marketingchef hos ABB.

En udtalelse som Terry Goldenbeck, Adm. Direktør for SG Armaturen, er enig i:

– En messe som EL & TEKNIK 18 giver os mulighed for at afholde en masse små kundebesøg på meget kort tid, og det har helt sikkert en værdi for os. EL & TEKNIK er en alletiders mulighed for at invitere nye og eksisterende kunder ind for at fremvise, hvem man er, hvad man kan, og hvad man står for. Læg dertil, at vi også får en masse brugbar feedback fra kunderne, som vi tager med hjem og bruger til at forbedre os. Det er i sig selv et meget vigtigt udbytte.

På EL & TEKNIK er man på neutral grund

Det er ikke kun de mange besøgende, som gør det værd at udstille på EL & TEKNIK 18. Messens rammer indbyder også til, at virksomhed og kunde kan mødes og netværke under andre forudsætninger, som ikke findes ved et normalt kundebesøg.

– På messen møder man kunderne i øjenhøjde, hvilket gør det nemmere at få booket et efterfølgende møde, og dermed få et konkret output ud af indsatsen. Normale kundemøder foregår ofte i formelle kontormiljøer, og det giver ikke altid de samme muligheder, som rammerne til EL & TEKNIK gør, udtaler Terry Goldenbeck.

Lars M. Poulsen er enig:

– Man møder kunderne på en anden måde på en messe. Begge parter befinder sig lige pludselig i en neutral zone. Hvis man opsøger kunder, så fremgår ens agenda mere tydelig. Det handler om at bruge messens rolige og afslappende rammer til at få etableret en dialog, som du kan følge op på senere.

Kunderne får oplevelser på EL & TEKNIK

Når udstillerne først har skabt dialogen med kunden, har de på EL & TEKNIK også god mulighed for at bevare deres opmærksomhed og fremvise deres produktportefølje. På EL & TEKNIK handler det for SG Armaturen især om at give kunden en samlet oplevelse af virksomheden. En mulighed som almindelig annoncering ikke tilbyder.

– Vi vil rigtig gerne vise kunden noget konkret og give en god oplevelse, så de husker SG Armaturen for noget godt. På EL & TEKNIK og andre messer er det op til os at sikre, at de aktiviteter, som vi bygger op, giver et samlet indtryk af os. Sådan et indtryk kan du ikke opnå gennem en annonce, hvor kunden typisk blot er modtager af et budskab, udtaler Terry Goldenbeck og følger op:

–  Vi gør fx rigtig meget ud at fortælle om installationsvenligheden i vores produkter, og den bedste måde, vi kan få det budskab ud på, er ved at vise produkterne fysisk over for kunden. Det kan være rigtig svært at illustrere et produkts mange muligheder i et katalog eller i en annonce.

– På EL & TEKNIK har vi rigtig god tid og mulighed for at vise kunderne nogle produkter, som de formentlig ikke vidste eksisterede i forvejen eller ABB var i stand til at levere. Vi vægter den personlige kontakt med kunden meget højt, da den gør en forskel og skaber værdi for os, og derfor prioriterer vi EL & TEKNIK, slutter Lars M. Poulsen fra ABB.

Hvis din virksomhed ikke allerede er tilmeldt, kan du stadig reservere en stand til EL & TEKNIK her